>Turkcell, müşterinin neyi sevdiğini gözünden okuyacak

Posted: 28 Nis 2011 in turkcell

>Tüketicilerin reklamlarda neyi önemsediğini, afişlerde nelere dikkat ettiğini araştıran pazarlama teknikleri her gün bir başka boyuta taşınıyorBu türlü araştırmalar şirketlere daha öz ve net mesaj vermesini sağlarken, bu mesajların müşteriler tarafından daha iyi algılanmasını sağlıyor. Buradan yola çıkan Turkcell, 7. His Turkcell Öngörü Merkezi’ni kurdu. Turkcell’in farklı birimleri, piyasaya sunacakları yeni ürün ve hizmetleri bu merkezde odak grupları üzerinde deneyler yaparak etkinliğini ölçecek. Turkcell Grup Pazarlama Müdürü Lale Saral Develioğlu, söz konusu öngörü merkezi ile müşterilerin ihtiyaç ve memnuniyetlerini onların gözünden ‘okumaya’ çalıştıklarını ifade etti. Develioğlu, alternatif tasarımlarla yapacakları testler sonucunda özellikle Turkcell’in online servisleri ve mobil uygulamalarını yeniden yapılandıracaklarını kaydetti.

Başlangıçta sesli düşün gözlem (think aloud) ve göz takibi (eye tracking) yöntemleri kullanılacak merkezde ileride nörolojik ölçümleme araçlarının da kullanılması planlanıyor. Göz takibi çalışmalarında müşteriler tam olarak nereye baktığını tespit edebilecek. Bu teknoloji kullanılarak ürün ve servislerin kullanımında müşterilerin nerelerde zorlandığı ya da reklam filmlerinde abonelerin ilgisinin hangi unsurlarda yoğunlaştığı ölçümlenebilecek. Sesli düşün gözlem çalışmalarında ise müşterilerden ürün ve servislerle ilgili verilecek çeşitli görevleri yerine getirmeleri istenirken, deneyimlerini anlatmaları istenecek. Bu işlem sırasında müşterilerin hem kullandıkları cihazın ekranı hem de onların davranışları ve anlattıkları kaydedilecek.

zaman

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s